۱۳۹۷/۰۶/۲۱

سرپرست معاونت امور زائران ستانداری خراسان رضوی ،

هم گرایی بین مسلمانان و کشورهای اسلامی با سیاست بیگانگان هماهنگ نیست

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: هم گرایی بین شیعیان با سیاست بیگانگان هماهنگ نیست.



به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، سید جواد حسینی در نشست هم اندیشی مدیران رسانه و روابط عمومی دستگاه های اجرایی با اشاره به شگرد رسانه های بیگانه در خدشه دار کردن چهره زائران و گردشگران مسلمان، بیان کرد: رسانه های بیگانه با دنبال کردن خط رسانه ای سعی در خدشه دار کردن  شهرهای مقدس چون مشهد، کربلا و قم دارند ومناسبتهایی چون راهپیمایی بزرگ اربعین و پیاده روی زایرین امام هشتم در دهه اخر صفر را دارند.
 وی افزود: هم گرایی بین شیعیان و مسلمانان و کشورهای اسلامی با سیاست بیگانگان هماهنگ نیست لذا می کوشند از طرق مختلف این هم گرایی را دچار خلل کنند.
سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: از این رو از سال 94 و با انتشار گزارشی غیرواقع در  خصوص زائران عرب در روزنامه انگلیسی گاردین در مشهد،  و الشرق الاوسط و این خط رسانه ای را دنبال و سه پروژه تخریبی در این خصوص اجرا کردند که آخرین مورد آن را اخیرا شاهد بودیم.
حسینی ادامه داد: متاسفانه در مورد اخیر برخی رسانه های داخلی ناخواسته در این تله قرار گرفتند. 
وی با بیان اینکه سفر  97 درصد از عراقی هایی که به مشهد سفر می کنند به صورت خانوادگی است، خاطرنشان کرد: بخش زیادی از جمعیت مجرد نیز به صورت پیاده به این شهر سفر می کنند. نمونه ان راهپیمایان جوان عراقی است که در قالب کاروان دو هزار نفره دو هزار کیلومتر راه را پیاده برای زیارت امام هشتم می پیمایند
وی ادامه داد: هدف دشمن از این اقدام مخدوش کردن چهره معنوی مشهدالرضا(ع) و مخدوش کردن تعامل شیعیان است که در فضای رسانه ای غیر واقعی رخ داد.
سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی افزود: وجود ناهنجاری را در جامعه انکار نمی کنیم ولی درصد آنقدر کم است که به لحاظ آماری آن را مساله نمی دانیم. گرچه در مشهد مقدس نهادهای انتظامی امنیتی اطلاعاتی و همجنین مردم متدین کمترین تخطی از معیارها دینی را نپذیرفته و با ان برخورد می نمایند
حسینی تاکید کرد: کار خبرنگاری باید واقع نمایی باشد و تاریکی و روشنایی با هم نشان داده شود ولی متاسفانه در کشور نه تنها در رسانه ها بلکه در بین مدیران و مسئولان نیز تاریک نمایی بیشتر از آفتاب نمایی است.
وی ادامه داد: باید شرایط جذب 1.5 میلیارد  نفر مسلمانان جهان و حهارصد میلیون شیعه را به مشهد فراهم کنیم، رسانه ها نباید به عملیات روانی بر ضد مشهد دامن بزنند.
حسینی با اشاره به راه اندازی کارگروه رسانه و زیارت در این معاونت، خاطرنشان کرد: در این کارگروه سیاست های خبری را مشخص می کنیم.

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز  گفت: ماه محرم اوج زیبایی است و منطق عاشورا معرفی زیبایی هاست، رسانه نیز همین مطق را باید دنبال کند.
سید ضیاء هاشمی افزود: طبق منطق عاشورا تنها زشتی ها نباید به جامعه معرفی شود ، در کنار زشتی زیبایی نیز وجود دارد که باید مورد توجه باشد.
وی بیان کرد: متاسفانه در برخی موارد فقط زشتی ها در جامعه پررنگ می شود و به زیبایی ها و ظرفیت ها پرداخته نمی شود، برجسته کردن زشتی ها نگاه یک بعدی است که متاسفانه در برخی رسانه ها رایج است. 
هاشمی ادامه داد: منطق رسانه در جامعه دینی، منطق امر به معروف و نهی از منکر است اگر رسانه نتواند در جهت اصلاح در امت گامی بردارد چه توجیه معنوی برای فعالیتش دارد؟
وی خاطرنشان کرد: امر به معروف مقدم بر نهی از منکر است، تشویق نیز از مکانیسم های امر به معروف است که بازگو کردن خوبی ها و ظرفیت ها از مصادیق تشویق است.
مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: اقتضا کار حرفه ای و استراتژی موفق امروز، برخورد جامع و جامعیت در کار است که رسانه های موفق امروز اینگونه عمل کرده اند. 
ضیاء هاشمی افزود: اصل صحت و دقت که در همه رسانه ها به عنوان ارزش خبری مطرح شده، باید مورد تاکید باشد. 
مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی بیان کرد: امروز یوم الجهاد است،کار سختی پیش رو داریم و درگیر جنگ نرم و جنگ رسانه ای هستیم. 
وی خاطرنشان کرد: دسترسی راحت تر به داده ها و تعامل مدیران با رسانه از جمله اقدامات حمایتی است ، جنگ رسانه ای موجود جنگی واقعی و حقیقی است و هر روز در تلاش برای از دست ندادن سنگرها و فتح سنگرهای جدید هستیم.
 هاشمی افزود: آنچه اخیرا در بصره اتفاق افتاد و همچنین فضاسازی در خصوص زائران عرب نمونه هایی از جنگ رسانه ای و هجمه هایی است که دشمن می خواهد از آن طریق سنگرها را از ما بگیرد.
 مدیرعامل خبرگزاری ایرنا گفت: در شرایطی که در تمام دنیا همه کشورها تلاش می کنند جاذبه های گردشگری را برجسته کنند، در ایران و خراسان رضوی جریانی علیه زائران عراقی شکل می گیرد تا جاذبه ها تبدیل به دافعه شود که این خیانت به کشور است.
هاشمی افزود: وظیفه رسانه های داخلی در این شرایط حساس تر می شود و بایدبا کار هوشمندانه و شجاعانه این قبیل توطئه ها خنثی شود.
وی با بیان اینکه استقلال حرفه ای از اصول و ارزش های رسانه ای است، خاطرنشان کرد: استقلال حرفه ای در کنار صحت محتوا معنا می یابد، اگر استراتژی درست داشته باشیم نتیجه می گیریم.
وی تاکید کرد: در زمان جنگ فرصت اشتباه نداریم ،امروز شرایط خاص و حساسی است و رسانه ها باید با هم افزایی و همدلی کار را پیش برند. 
مدیر خبرگزاری ایرنا تصریح کرد: تنوع در رسانه امری طبیعی است اما باید با دروازه بانی خبر در جهت هدف مشترک حفظ ارزشهای نظام و منافع ملی فعالیت کرد.
هاشمی ادامه داد: صادق بودن با مردم وظیفه رسانه است اما رسانه باید با تاکید بر استراتژی توجه به منافع ملی در جهت تنویر افکار عمومی گام بردارد.
وی تصریح کرد: هم افزایی بین اصحاب رسانه ، رسانه و روابط عمومی و رسانه و بدنه جامعه لازم است باید با فعالیت اثرگذار و
علمی، سرمایه های اجتماعی را حفظ کرد.


منبع : اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی
تعداد بازدیدها : ۴۸۳


مطالب مرتبط با این موضوع :

نظری ارسال نشده است
نام :
پست الکترونیک :
شرح :
نظر :   برای ارسال نظر خود، دکمه ارسال را بزنید
کد امنیتی را وارد کنید

سایر
  •  آمار سایت
  •  اوقات شرعی